Min tro!

♥ Dag 9 – Min tro




Min tro, detta inlägg kommer bli ganska kort i think..
För jag har faktiskt ingen tro, om vi alla nu tänker på samma ord tro ( gud, osv.. )
För jag tror faktiskt inte på gud eller ngt annat heller.
Min tanke är att om gud skapade första människan, vad fan var då han ?
Det finns bilder på gud i historieböcker/religonsböcker, där han är avbildad som en människa.
Maria är också avbildad som en människa, alltså måste han isf skapat "första människan" långt innan
Jesus och Moses vart till..
Med tanke på att Gud och Maria fick ett barn vid namnet "Jesus"..
Alltså var de incest, och det måste ju betyda att vi alla människor är "släkt, alltså incest.
Så ni som är rasister, tänk efter, det kan vara era släktingar..
Och innan Jesus tid flera hundra år innan Jesus föddes, fanns det
en kille som kallas "Moses i vassen".
Alltså måste Moses vara född innan man ens kom och tänka på att
Gud skapade första människan..
Och Mose var jude, och ni nu som är kristna, och så kommer jag ihåg från en lektion, 
att Jesus också var jude på något sätt.
Men som sagt, detta är bara Historia.
Och om man läser Biologi så är det nästan bevisat att människor var apor från början..
Så vad jag vet, och vad jag har hört, så finns det två olika åsikter om Kristendom och människor.
Men det som låter mest vettigt, det är att vi från början är apor!



Tack linda för en toppendag! 


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack själv, får bli oftare nu <3

2010-12-09 @ 20:41:43
URL: http://hurricanelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0